A saját kezünk látványa a virtuális realitásban – átadhatatlan érzés. A különböző VR-készlet gyártók ezt nagyon is jól tudják. Némely gyártó mindenféle okos szenzor segítségével próbálja megoldani ezt a kérdést, míg mások elsődleges gombos kontrollerek használatát ajánlják számunkra. A Sony már a következő hónapra tervezi a PlayStation VR-készlet végső árának és piacra kerülési dátumának bejelentését. Azonban nem csupán ezeket az információkat tartja titokban a vállalat. Nagy valószínűséggel a japán mérnökök komolyan fontolgatják, hogy feltámasszák a virtuális realitáshoz való kontroller-kesztyűk megalkotásának ötletét.
A NeoGAF portál Rosti nevű felhasználója egy érdekfeszítő patentre figyelt fel, melyet az utóbbi időben jegyzett a Sony vállalat. Ebben a patentben egy olyan eszköz koncepciója van leírva, mely egy kesztyűt alkot és leköveti a felhasználó kezének helyzetét, illetve ujjainak térbeli elhelyezkedését. A készülék, minden bizonnyal, kamerával együtt működtethető (PlayStation Camera), mivel egy világító gömb-térrel van ellátva, amit a PlayStation Move kontrollereknek köszönhetően már jól ismerhetünk. Azonban a legérdekesebb részleteket a patent szöveges leírása rejti.
A gömb-tér csupán a jéghegy csúcsa, mivel a kesztyű különböző, hajlékony érzékelőket hordoz magában, melyek nem csak a különálló ujjak helyzetét követik le, de a köztük történő érintkezéseket is. Más szavakkal, a játék vagy az applikáció tisztában lesz azzal, ha Ön egyik ujjával megérinti a másikat. Ez, többek közt, széles lehetőségeket nyit a fejlesztők számára a virtuális kezelőfelület létrehozásában. Ami még több realitást garantál – a kesztyű egy bizonyos csuklópánthoz csatlakozik, amely speciális mechanizmusokat rejt magában, például vibrálni fog a kéz bizonyos objektumokkal való érintkezésekor. Csak képzelje el, hogy egy virtuális pisztolyt tart a kezében, és meghúzva a ravaszt az ujjával érzi a fegyver visszarúgását a lövés következtében.
A kesztyű mindemellett a felhasználó különböző gesztusait is le fogja követni. Például, ha Önnek csörög a telefonja és mindenképpen fel szeretné venni – a kis és nagy ujjait széttárva (ahogyan általában a telefonálást mutatjuk) a játék azonnal szüneteltetni fogja magát. Leállítani a játékot más kézmozdulattal is lehetséges lesz, azzal, amit sportolás közben is alkalmaznak (’T’ betűt formálva kezünkkel). Ha pedig rögzíteni szeretné a játékfolyamat egy részét, alkosson egy keretet, összezárva kezeit, ahogyan a festők teszik, mielőtt hozzálátnának az alkotáshoz a vásznon – a konzol azonnal elkezdi a videorögzítést.
Emlékeztetőül: már március 15-én a minden évben megrendezett GDC kiállítás keretein belül, a Sony vállalat többet el fog mondani saját látásmódjáról a virtuális realitás tekintetében. Figyelemmel kísérjük a fejleményeket és megosztjuk Önökkel a friss híreket.
Recent Comments