Egyet biztosan mondhatunk: ha Önnek azt ajánlják, hogy próbálja ki a virtuális valóság világát az HTC Vive-al – semmiképpen ne mondjon rá nemet! Ennél jobb termékkel ezen a piacon még nem találkoztunk. Most be tudjuk mutatni a Vive-ot – megtekintettük hogyan van becsomagolva, illetve tanulmányoztuk hogyan működik. A videóban láthatják a részleteket.
Az első, amit érdemes tudni: bár az HTC Vive a grafika és az irányítás tekintetében önálló, egy-két „apróságra” azért szüksége lesz. Egy legalább Intel Core i5 szintű procis számítógépre, NVidia GeForce GTX 970 szintű videokártyára, és egy 16 gigás memóriaegységre. De mit is várunk? A játékokban legalább 1920 x 1080 pixeles felbontása kell hogy legyen a képeknek, a filmkockák gyakorisága másodpercenként el kell hogy érje a 90.90 FPS-t… De legalább a kép valamennyire közelíteni fog a realitáshoz és néha el lehet feledkezni arról, hogy sisak van rajtunk.
Azonban van olyasmi is, amiről nem érdemes megfeledkezni: a számítógéphez kábelek sokaságával vagyunk hozzákapcsolva, ezek biztosítják a grafikai összetevő stabilitását. Akármilyen is legyen ez a CardBoard, GearVR (bármi!) – a számítógépes grafika egyelőre könnyedén lepipálja az okostelefonos teljesítményt, az információhalmazt viszont gyorsan és jó minőségben kell továbbítani. Ezért is van Link Boxunk, amelyik befogadja a tápkábeleket, audio -és videókomponenseket, és a lehető legjobb minőségben kapjuk a képet. Mindazonáltal a felbontás szemenként elég jónak mondható, 1080p – itt már a pixelszám magáért beszél.
De a legfontosabb – az ahogyan irányítható az HTC Vive. Két kar, gombok sokaságával és egy szenzor panellel a kezünk meghosszabbításaként, pisztolyként, ecsetként, pajzsként, gravitációs puskaként szolgál – egy szóval mindenként, amire csak szükségünk lehet. Még a Minecraftban is tudunk ásni és vágni – azt is csupán intuitívan. Meghökkentő. És ezt csupán a szobánkban szétaggatott, illetve a karba és sisakba beépített szenzorok segítségével éri el. Szavakkal ezt nem lehet átadni, de reméljük, hogy a videón sikerül legalább részlegesen átadnunk az élményt.
Járhatunk is ebben a sisakban, de nagyon korlátozottan: a terület, ami a gyalogos feltaláláshoz elérhető, be van határolva egy 3-5 négyzetméteres limittel, ami elegendő a Stream VR könyvtár játékainak többségéhez, azonban az ember számára az ilyen korlátok igazán érezhető gátat szabnak. Magamon tapasztaltam, hogy vagy ide-oda járkálna benne az ember, vagy az ellenkezője történik: helyben állsz, mintha odaszegeztek volna, egyik lábról a másikra váltva, de félsz ellépni a helyedről. A megfelelő kábelfektetés mellett a maximális tér – egészen 125 négyzetméter, azaz 5 x 5 méter. Ugye hogy nem rossz? Van-e ekkora tere egyáltalán sokaknak a VR játékokhoz? Nem vagyunk biztosak benne.
A virtuális valóság klubban, ahol lehetőséget kaptunk a tesztelésre, megtalálható az Oculus Rift is és még sok érdekes kütyü, amik lehetőséget biztosítanak arra, hogy megértsük merre is halad az emberiség a multimédiás szórakozás terén. Az HTC Vive kb. 250.000 ára mellett és egy kb. négyszázezres számítógép esetében természetesen ezeket a dolgokat ki kell először próbálni. És akkor még ott van a szoba, a játékok, a berendezés, a telepítés… Egyszerűen néha megpihenhetünk egy másik valóságban, prémium kategóriás, drága VR készletek nélkül. Röviden és tömören – a mi véleményünket a virtuális valóságról sikerült megváltoztatnia, próbáld ki te is!
Recent Comments